2 maj 2012

Flytt nummer fyra

Varför gör hon så här mot sig själv?
Det jobbigaste som finns är ju att packa ihop sitt liv
transportera det.
och sen packa upp det igen.
I två dagar har hon nu slitit och nu sitter hon äntligen i sin säng/soffa och känner att det nog ändå var värt det denna gången. Ett mycket större förråd resulterade i färre möbler och helt plötsligt ett riktigt luftigt rum. trots alla hennes hyllor och byråer. Desutom har hon fått upp James Dean på väggen den här gången. Fantastiskt snyggt. Det ändå som kan klagas på är väl att hennes internet har begränsad täckning. Men det är ju tekniskt sett uppsagt t.o.m. i Juni så det är ju bara en månad av att se till att sitta i sängen när man surfar. Det överlever hon nog. Just nu är hon så trött att hon ser stjärnor och vill helst av allt sova i ett dygn.
Men hon ska försöka släpa in sig själv i duschen och göra lite middag, för delar av dysfunkfamiljen ska komma på besök och se hur allt blev sen de lämnat mig med alla kartonger. För utan mina underbara biff-grabbar så hade jag nog varit ännu tröttare. Helt fantastiskt tacksam över att ni lyft mina tunga saker utan att höja på ögonbrynen. Allt gymande kanske gett resultat hos er iaf.
Bilder på det fantastiska nya rummet kommer så fort jag återfått styrfart och lite vilja.
Men ni fick ett blogginlägg i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar