7 maj 2012

Jöns

Jag ligger i min soffa och kikar ut genom fönstret, solen är sakta på väg ner över Umeå. Det är så ljust nu att man inte kan vara annat än lycklig. Helst inte dagar som denna när solen har skinit över staden och jag har cyklat och känt lukten av asfalt. Idag har jag suttit instängd på biblioteket, tentan närmar sig och ångesten hos oss jurister börjar nå nya höjder. Själv är jag mest orolig att något ska strula till sig med det faktum att jag ska skriva tentan i Gävle. Men det ska väl lösa sig till slut det med, ska gå och prata med dem på instutionen någon dag och höra om det är något särskilt jag måste tänka på. I övrigt så längtar jag till sommaren, att få spela golf ska bli så sinnessjukt kul och jag hoppas att all den här träningsnarkomanin jag pysslar med här uppe ger utslag på banan. Vad mer finns det att säga jag fullkomligt älskar mitt nya rum, så sjukt mysigt och fint och korridoren är jättefin. I skrivande stund ligger jag i soffan och lyssnar på spotify. Vila är det viktigaste i tentaperioder, tror det står någonstans i lagboken? eller var det bibeln? I vilket fall som helst har jag stadgat att kent helt klart är den bästa tentaplugg musiken. Helst 999 som jag nog lyssnat på minst 10 gånger idag när jag suttit och sammanställt Standardavtalsrätt. Imorgon så blir det köp och konsumenträtt. Ska försöka jobba på bra i veckan så jag känner att jag kan ta helg iaf. det känns som att det behövs efter att ha pluggat massor i veckorna. Förstår inte de som orkar plugga dygnet runt och hela veckorna, skulle bli tokig för mindre. Nej i helgen ska jag ta det lugnt och bara vara, kanske baka lite bröd och göra en god soppa. Det får nog blir lördagsprojektet tillsammans med att förstå sig på den nya tvättstugan. Nej nu har jag jönsat tillräckligt länge om ingenting vettigt Men hellre ett ovettigt inlägg än inget alls right?

2 kommentarer:

  1. Frun på andra sidan gatan7 maj 2012 kl. 22:58

    Melissa Horn är oxå grym pluggmusik ^^ Btw så kanske jag förstår mig på din tvättstuga???? :P

    SvaraRadera
  2. vad duktig du blivit på att blogga igen ^^ (eller ja, förutsatt att du skriver snart igen)

    SvaraRadera