24 maj 2012

Tentaplugg dag 3



Gårdagen var slitig, jag började nästan gråta när vi skulle köra igång med fastighetsrätten och jag tillsynes verkade ha glömt allt vad fel i fastighet innebär. Men efter att ha strukturerat upp det lite och ringt juridikakuten, ja Joel så kunde jag lugnt andas ut. Och även om inget fastnat kommer jag alltid minnas att

“Skillnaden mellan att vara kär och ha en crush är samma skillnader som mellan en garanti och en enuntiation. Att vara kär är en garanti medans en crush är mer av en enutiation. Men det fina med det hela är att det får samma rättsverkningar i slutändan" 

Så nu känns det lite bättre inför tentan, dessutom han jag och Liz gå igenom seminariumen i arbetsrätt, äta en ask vindruvor (även om jag åt typ 90 % av den) Vi hann även med att bli övertrötta, ligga i sängen, lyssna på Melissa Horn, prata om livet och få besök av Calle och Joel och inse att nog fan får man plats fyra personer i Liz säng även om Joel måste

"Ligga på delen av sängen som är mer utsmyckning än madrass, med halva arslet i skarven" 

Jag älskar verkligen mitt liv uppe i Umeå och även om jag ser framemot sommaren med alla äventyr de har att ge mig så vet jag att det kommer göra ont i hjärtat när jag 11 dagar ska krama om alla dysfunkfamiljemedlemmar och veta om att vi kanske inte kommer ses förrens i Augusti, hur ska jag överleva utan er?
Det är tur att jag och Liz bestämt att jag ska besöka henne i Skäve och kika på hästbebis i sommar och att jag ska ner på Stockholm-pride så jag kanske hinner träffa Joel och Jonas också innan hösten.

Nej nu får det vara nog med sentimentala inlägg för denna gång, Associationsrätten here we come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar