30 maj 2012

Och det närmar sig.

I mobilen har jag en nedräknings app som just nu räknar ner tiden till min kära systers student.
I går understeg den tio och imorgon är det en vecka kvar tills jag ska stå där och försöka att hålla tillbaka tårarna när min lillasyster springer ut från Vasaskolan.
Dessutom innebär det att jag om fem dagar kommer sitta i Gävle vid den här tiden
om gud och SJ vill förstås och det känns nästan ännu mer orealistiskt än att min syster faktiskt tar studenten.
Hur ett läsår kan gå så fort är bortom min förståelse?
Det känns som igår när jag satte min fot i Umeå för första gången
och på darriga nolleben började mina juriststudier.
X antal kurslitteraturssidor, NJA fall och propositioner senare så har jag snart avverkat ett år på utbildningen
och det känns som att det bara kommer säga swisch innan man står där som nyexad jurist å undrar vad fan man ska göra nu. Om vi klarar oss igenom alla tentor och uppsatser, men det ska vi väl försöka göra.
Ikväll ska dysfunkfamiljen ta Paus i tentaplugget och ses å fika äppelpaj hemma hos Liz.
Jag å Liz har ju nästan setts för mycket på sistone men det ska bli trevligt att prata med pojkarna mer än fem minuter kring midnatt.
Dock har jag gått och gjort en klassisk Cecilia. Eftersom Liz gått å blivit ett snor och host monster lagom i tentaplugget så har jag fått hålla uppe vår träningsnarkomani själv och idag när jag pumpade på på bodypumppasset så small min ljumske. Bokstavligen. Mitt i andra benpasset i ett benböj small det till och nu är jag blå och har ont. So much för att jag kommer kunna träna hjärnet ända in i tentamen. men googlade lite å tydligen ska lätt jogging hjälpa så får testa mig på det de nästkommande dagarna.
Nej nu ska jag diska lite innan jag ska över till Liz.
Och alla Gävle bor vi synes på måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar