6 maj 2012

Träning och Filmmys

När jag vaknade i morse så snöade det.
Rättelse, det kräksnöade
Jag sträckte mig efter mobilen bakom nacken och kom på att.
Just ja, vi tränade armar igår på gymmet.
Lyckades med mina stela armar i alla fall knåpa iväg ett sms till Liz om att vi borde trotsa skitvädret och dra till IKSU som planerat. Jo jag har nog dödslängtan som med min träningsvärk tog mig till gymmet. Väl på plats sprang jag (mitt nya beroende) och körde mage och rygg. Allt för att med gott samvete krypa ner i bubbelpoolen. Där det dock pågick dagis verksamhet. Tycker att det borde vara lag på att inga barn under 10 får vistas i bubblet. Liz klagade inte, kan ju mer berott på de fem hunkarna som kom förbi och trängdes med oss och kidzen. Vi tog en norrländsk bastu på det och begav oss sedan ut i regnet. Insåg snabbt att det där med att duscha var onödigt. Hade ju bara kunnat slängt i lite schampo i håret medans jag cyklade till ICA så hade den biffen varit avklarad. Blöta som katter med ben som spagetti så släpade vi oss upp till lägenheten och dog lite i min soffa med scones och målet att ha ett terminatormaraton. Sagt och gjort vi började kötta klychiga repliker och charmiga 80 tals specialeffekter och mitt i Hastala Vistandet kom Joel och Calle förbi och åt spontan matlådemiddag ihop med oss. Det finns inget bättre än att ligga och mysa i soffan och prata skit med pojkarna, trots att Joel stinker snus... Dessutom så spelade Calle lite på Edward (ja gitarren har ett namn) vilket är bra då jag är dålig på att spela på han nu förtiden, dessutom tror jag att den blir glad över att spela något annat än Kent och Coldplay... Pojkarna skulle vidare på bio så jag och Liz kunde fortsätta vårt fantastiska maraton ihop med ost och kex! Vi ställde upp min bricka i sängen och satt och mös så nu ser min säng ut som om tre treåringar matat änder med smulor i sängen. Lär ju bli spännande å se om det går å sova utan att bädda om sängen. Hann även smsa med Dresch och jag håller tummarna för att allt går superbra imorgon på predikan! I belive in u. 

Men nu ska jag krypa till kojs och drömma om Sara Connor i Terminator 2. 
Hasta la Vista... Baby!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar