27 april 2012

För det är fredag idag!

Klockan ringde 06.45 sakta släpade jag mig ur sängen, käkade sin yoghurt och flingor
Pling - ett SMS från C, godmorgon, hoppas du får en fantastisk dag!
Grymtade mitt typiska det är aldrig en godmorgon och klev in i badrummet och borstade tänderna.
Komponerade ihop ett osedvanligt trevligt sms för tidpunkten på dygnet och ångrade hårt att jag skickat det när jag drog upp persiennen och insåg att nog fan regnade det fortfarande. God morgon, yeah right.
Drog på mig vinterjackan, för jo man använder fortfarande VINTERJACKA i Umeå och cyklade till skolan och insåg att det nedanför mariehemsbacken bildats en SJÖ, hej jag blev blöt ända in i strumplästen! Insåg även att jag nog var lite sen och trampade vidare. Inplaskandes fem minuter innan seminariumet, snorig som en treårig så orkade jag knappt hälsa på mina fellow kurskamrater. Seminariumet gick dessutom åt skogen. Men nu vet jag hur man inte gör när man bildar en ekonomisk förening i alla fall. Satte mig i mitt favorit lunchrum och läste Associationsrätt eftersom det med tanke på föregående seminarium tydligen var nödvändigt. APTRÅKIGAJÄVLAFITTBOK är ungefär det som fastnade... Blev dissad av hela Dysfunkfamiljen på lunchen men sen kom vändningen...

J som jag inte pratat med sen typ tentan kom förbi och lunchade och vi diskuterade kvinnor, L word och hennes ZOO ute i skogen. När vi väl satt och åt lunch så passade även solen på att kika fram för första gången på tre veckor i detta isbjörnsrövhål till stad (som Joel skulle sagt) Mamma smsade och berättade att de lämnat Sundsvall och nu var på G. Jag plågade i mig några sidor till av F**tboken och beslutade mig till sist för att ge upp eftersom jag mer sov än läste i den all för bekväma biblioteksfotöljen. Kom på att min datorladdare till min "mini-PC" blev kvarglömd typ två veckor tidigare i Beteendevetarhuset. Den låg kvar! Cyklade sedan hem och jo blev dränkt av den tillfälliga sjön en gång till men väl hemma hade posten kommit, systers fina studentpresent låg i postfacket och den blev ännu bättre än jag trott! ca 40 dagar kvar nu tills jag får krama om henne och gratulera! Dessutom är mor och far på ingång och jag hade helst velat vara i Uppsala.

En students tålamod ska nu prövas i dagarna fem. ber en bön för att jag överlever.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar