16 maj 2012

Tentaplugget kallar!

Imorgon är det röd dag.
Kristus for upp till himmelen igen
och nu 2 000 år senare så är vi lediga i Maj.
Eller ja, typ ALLA förutom universitetsstudenterna är lediga.
Ledighet existerar inte när det är 23 dagar kvar tills tentamen
Man har ständigt något som måste pysslas med, läsas på, repetera eller diskutera.
Men imorgon så ska jag på kurs så då får juridiken lägga sig lite åt sidan för Colour of Love
Ska bli kul med lite sån utbildning, det var länge sen. Dessutom så är det IDAHO, international day against homofobia så det blir en heldag utanför heteronormen. Ska bli kul å få träffas och diskutera HBTQ grejer, känns som det enda en diskuterar nu är juridik.

Till och med det i vår vardag som inte är juridik blir juridik för juridik går att applicera på allt. Tror ni mig inte? Calle och Joel är the masters of att få in juridiska termer i både tid och otid. De har till och med lyckats göra matlagning juridisk, ja när de inte citerar småstadsliv (Dysfunkfamiljens nya favoritserie) eller Pistvakt.

Känner på mig att jag skulle kunna skriva i en evighet idag men tentaplugget kallar och den här tiden är stressig som den är utan fyndiga blogginlägg. Så i en knapp månad framöver så gäller bloggbannern, det lär komma arga utrop och frustrationer i bloggen även under denna tid. Men sätt inte förväntningarna för högt. Jag har som sagt tentamen om 23 dagar...

2 kommentarer:

  1. pssst, hon har börjat blogga igen men i en annan blogg. http://lesbianbondagefiasco.blogspot.se/

    SvaraRadera
  2. men bjud in mig då så att jag kan läsa!! btw, love the bloggnamn!

    SvaraRadera