22 maj 2012

Tentaplugg dag 1

Solen skiner över Umeå och för första dagen på länge känner jag mig motiverad till att plugga. Jag har suttit med skuldebrev och annat tjafs som ni läsare inte kunde bry er mindre om. Det är lika tråkigt och krångligt som det låter men mitt i all dysterhet och ångest så sken det till. Ni vet i serier när en glödlampa tänds över karaktärers huvuden. Så kändes det idag. Allt bara föll på plats med Borgenärer och extingibla invändningar. Detta är vad man kan kalla ett ahaa, det är såååå det är moment! Har inte haft ett sådant av denna storlek sen jag på högstadiet förstod att man kunde vara kär i tjejer. Jag skuttade glatt in i köket och hämtade en apelsin. För apelsin är mina nya belöning, förra tentan körde jag på godis och chips men jag ska vara duktig och köra på frukt den här gången. Har idag ätit typ tre eller var det fyra apelsiner och ett stort äpple (dock en del av min lunch så räknas knappt) Kommer få i mig så mycket C-vitamin att jag hoppas att det kompenserar upp all D-vitamin brist som man får av att sitta instängd i korridorsrummet likt gollum medans solen strålar utanför. Men men, imorgon ska jag och Liz börja köra igenom seminarium och göra lathundar och hon skryter så glatt om sin soliga balkong så imorgon kanske blekansiktet Bylund kan får lite sol. I alla fall över lunchen. Om hon överlever det sista seminariumet vill säga. Bara det är en sport i sig. Men nej nu ska hon sova och hoppas på att hon är lika glad imorgon. Det måste vara alla apelsiner. Apelsiner gör en glad helt enkelt. Så måste det va!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar