22 maj 2012

Tentaplugg dag 2 - I Köprättens tecken

Hade det sista seminariumet idag, det känns skönt att kunna lägga allt fokus på tentaplugg nu. Jag och Liz åt lunch i solen på hennes balkong, hoppas vädret håller i sig så att man hinner få lite färg till sommaren. Sedan så tog vi tagelskjortan på och började gå igenom seminarium. Det gick riktigt bra ända tills vi rök ihop om något köprättsligt som jag inte ens minns, men Liz lyckades styra av den analkande katastrofen med att säga att. Vi släpper det här nu och fråga Joel sen. Joel är vårt juridiska orakel som sitter på svar på allting T2 har att erbjuda förutom föreningar eftersom han anser att det är djävulens påfund. Jag och Liz lyckades i alla fall ta oss igenom köprätten och konsumenträtten och allt sånt tjafs vi sysslade med i januari och imorgon ska vi jobba stenhårt hela dagen med fastighetsrätt, arbetsrätt och kanske lite immaterialrätt om vi har tur. Ikväll så bestämde vi i alla fall att vi ska ha pluggfrikväll och planera insparken. Dysfunkfamiljen har ju sin alldeles egna faddergrupp och nu ska vi försöka komma överens hur denna inspark ska gå till. Kan vara skönt att tänka på något annat i dessa tentaångest tider. Fick dessutom världens gulligaste meddelande från världens bästa syster på facebook och jag känner att jag nog allt har lite hemlängtan och är väldigt glad att jag strax är hemma och får krama om henne och Olivia igen. Sen ska det firas student, skrivas tenta, teteteteteentafestas och sen ska jag ner till Uppsala och göra den stan osäker. Men ensak i taget. Först tentaplugg i 13 dagar till. Men så fort det känns jobbigt så slänger jag upp Liz första sida i tentapärmen på näthinnan. Fortsätt simma, Fortsätt simma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar