16 december 2010

Jullunch och dagens andra händelser

Att jag är bra på att könsförvirra barn (och vuxna) är inget nytt. Men idag har jag en ny favorit. Jag spelade guide/berättare i julspelet. I skjorta och hatt. Vilket gjorde att de flesta barnen nog inte förstod att jag var flicka. Efter julspelet hoppade jag in i duschen och drog på mig klänningen eftersom jag dagen i ära även skulle på jullunch med Huddinge samfällighet och kände för att piffa till mig. Skulle sedan gå genom Lejongropen (barnlokalen) för att hämta tvätten som hängde på tork. Och i Lejongropen satt ett gäng av julspelsbarnen och fikade. Varpå en unge utbrister när jag går genom rummet i min klänning och i klackskor.

"haha, pojken har en kjol på sig nu!"

Att det var var en pojke eller en kjol gör att jag misstänker att ungen behöver glasögon. Punkt slut.
Jullunchen var trevlig, satt å pratade med herden (en av gubbsen jag spelar badminton med) Och hans fru som är informatör. Mycket trevligt var det och god mat oxå. Men jag börjar ärligt talat ledsna på julbord...

För övrigt är det exakt tre dygn tills jag sitter på tåget mot Gävle.
*längtan är olidlig*
Peace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar