9 december 2010

Folkfuckingtandvården

Borstar du tänderna morgon och kväll?
Ja
Småäter du mycket godis
Nej, jag äter bara på lördagar typ.
Men du dricker väl mycket läsk då?
Nej det gör jag inte
Juice eller Mjölk?
Nej jag är lite för snål för det.
Röker du?
NEJ
Dricker du Kaffe?
Nej
Dricker du Alkohol ofta?
Nej
Äter du mycket frukt?
Inte mer än vad man ska?
Använder du tandtråd.
Jag gjorde förut det blev inte bättre. använde både det och flourskölj faktiskt. Men jag blev dålig av det sistnämnda.
Jo men man får inte hål utan anledning.

Nej det kanske man inte får, men vissa kanske har lättare för det än andra?
Behöver det tilläggas att jag inte gillar tandläkare? Hade hål om ni har missat det. det blir det 11 och 12e hålet jag lagar på 3 år. Yeah. I know. jag borde vara förstående mot tandläkaren men va fasiken. Känner många som är värre än mig på tandfronten och som aldrig har hål. Just my luck.

Ah ja, Ska iväg ikväll och äta middag med Carro så något bra lär väl komma ut ur den här dagen. Och in case tandvårdsbeservissern undrar så ja jag ska borsta tänderna, misshandla mitt tandkött med tandtråd och skölja med flour. Är du nöjd NU?

5 kommentarer:

  1. Ta't lugnt, jag har också många hål (11 stycken sen jag började högstadiet) ^^ Fast jag sköter mig inte alls lika bra :P

    Röker, äter jämt chips å dricker läsk varje dag. Använder aldrig tandtråd eller flourskölj och nog fan dricker jag alkohol ofta ^^

    SvaraRadera
  2. ...en av anledningarna till att de kallas tandplågaren.

    SvaraRadera
  3. Det finns ingen rättvisa Lande! Jo de i sthlm lever synnerligen upp till namnet oxå!

    SvaraRadera
  4. Anledningen kan ju också vara "dåliga anlag" faktiskt. Jag är lycklig nog att vara av den andra sorten men är gift med en av din sort. Man kan ju lungt säga att vi hoppas att mina tandanlagsgener var de starkaste!

    SvaraRadera
  5. Jag håller tummarna för barnen dina ^^ Så skönt. Då kanske jag kan sluta känna mig som en dålig människa över mina tänder iaf.

    SvaraRadera