30 december 2010

Hannibal Lectors äventyr på Willys

Borrade runt lunchtid tänderna hos Fruängens folktandvård. Bara hemsidan visatänderna.nu borde väl ha avskräckt mig men nejdå. Jag ska ha fullbedövning. Och nog fick jag full bedövning, halva ansiktet är i skrivande stund fortfarande avdomnat och jag har ingen känsel i halva tungan. Det börjar dock bli bättre men när jag efter tandläkarbesöket begav mig till Willys så var det riktigt illa så sörplande/dreglandes gick jag omkring i hyllorna som värsta Hannibal Lector. Var även tvungen att ringa fröken Pira och fråga vad som ska vara i den eminent goda cheesecaken. Kan ju tillägga att philadelphiaost inte är en hit att säga med bedövad mun. Jag handlade på mig grejor på Willys iaf. 700 kronor slutade räkningen på och när jag packat alla kassar så insåg jag ganska snart att det här skulle bli en jobbig historia att få hem. En överfull ikeakasse, en willyspåse som gick sönder i handtaget och en fullproppad ryggsäck senare så släpade jag mig till och från bussen. Vilket i vanliga fall tar 5 minuter men nu tog en kvart. But I made it och nu sitter jag här mätt och belåten med stickningar i tungan och tänker slöa någon timme med Ally McBeal, det senaste tillskottet i tvserienörderiet. Sen ska jag skriva CV för snart ska man väl söka sommarjobb... Eller så är det jag som gillar att vara ute i god tid... Men först ska cheesecaken in i frysen, bara där har vi en utmaning...

HUGS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar