15 december 2010

Det är inte paranoia om de verkligen är efter dig.

Jag lever i en absurd värld med en absurd hjärna som inte låter mig sova utan som istället på högvarv snurrar scenarion för söndagens hemfärd.
Jag vill inte åka tunnelbana i city så därför övervägde jag å åka tåg från Upplands Väsby istället. Men då måste man åka pendel och pendeln går över en förbannat lång bro som jag inte gillar. Så frågan är om jag ska oroa mig på en tunnelbana över att någon ska spränga mig. Eller om jag ska oroa mig på pendeltåget över att någon ska spränga tåget eller bron för den delen och vi ska störta ner i vattnet. Ibland är min hjärna lite väl generös på alternativ kan jag tycka. Teckniskt sätt borde jag gå på pendeltåget ändå. Att åka över bron tar 20 sekunder tunnelbanan 20 minuter. Och man har bättre täckning på tåget vilket gör att någon kan lugna ner mig när jag hyperventilerar på söndag. Fast jag får se hur jag gör. Vädret och min allmänna psykstatus spelar in på detta svåra val. Tar jag tåget så kommer jag iof hem tidigare oxå och det kan ju vara trevligt. Fast vad vet jag. Så länge jag kommer fram levande är jag rätt nöjd. Ja jag är lite lätt psyko. Men det är någon i kyrkan som spolar vatten på övervåningen då och då. Vet inte varför ska höra imorgon på mötet. Men först ska jag försöka sova. Like that's gonna happen...

Jag är inte så störd som jag verkar. Det är mycket värre än så här.

2 kommentarer:

  1. Jag tror att chansen en självmordsbombare är ute efter dig eller kommer vara just där du är när du kommer hem är lika stor som chansen att tågen ska krocka med sig egen bakdel. OM skulle kännas bättre kan jag komma över med lugnande och en sådan där vit tröja med långa ärmar som du gillar så mycket :D

    Ps. Det kommer att gå superbra vad du än väljer!

    SvaraRadera
  2. De tär titeln kommer någonstans ifrån men jag kan inte sätta fingret på vart!

    SvaraRadera