7 december 2010

Jag och den blommiga termosmuggen mot världen

Nostalgibild

Detta är tragiskt tänker hon.
Hon som alltid hade något att göra
Inte förstod sig på människor som var deppiga
Eller brydde sig om hur de såg ut.

Vart tog hon vägen?
Tjejen med manchester jeansen
Den första i Gävle att handla på kupan
Den som inte brydde sig.

Sitter ensam i lägenheten
Och brottas med de vanligaste frågorna
Vad ska jag äta till middag
Ska jag orka träna
Äsch vi tar det imorgon.
Jag har alltid varit lat
men det här är nog ett nytt
Personal Record...

jag dricker julmust ur min termosmugg fast jag vet att det är onyttigt.
Äter toast fast jag vet att det inte är särskilt näringsrikt
vilket gör att jag kommer vara hungrig vid nio igen.
Vad fasiken ska det bli av mig egentligen?
När ska jag få det alla andra redan verkar ha hittat?

Min ända längtan nu är julen.
Bara det är illa.
Förra året ville jag hoppa över julen för att skolan var så rolig
Nu vill jag hoppa över allt annat
Jag vill ha en mening
Ett mål
Just nu är jag bara grädden på moset
Goes with the flow.

Jag vill sticka ut igen.
Bestämma över viktiga saker
Få cred och beröm.
Jag erkänner jag är en bekräftelsejunkey.

Och om jag ändå hade lite kärlek i vardagen
Men det kanske kommer
Vad vet jag.

Jag hoppas det
Annars så blir det surt.

Amen


4 kommentarer:

  1. Tja! Jag snubblade över det här bibelordet och kände direkt att jag behöde ge det till dig:

    "Skatta er bara lyckliga, mina bröder,
    när ni utsätts för prövningar av olika slag.
    Ni vet ju att om er tro består provet ger den uthållighet."

    Hebreerbrevet 1:2-3

    Kram Oscar

    SvaraRadera
  2. Ty Gud har inte gett oss modlöshetens ande utan kraftens,
    kärlekens och självbesinningens.
    2 Tim 1:7

    SvaraRadera
  3. Cissi, på Lördag kan jag nog laga något näringsrikt och gott, sen kan vi kanske se nån/några filmer som är underhållande, konstiga och invecklade, precis som det ska va, låter det bra?

    SvaraRadera
  4. Tack oscar, de där bibelorden värmer. Ja Erik det kommer bli supernajs! Ses på Lördag

    SvaraRadera