1 december 2010

fyra år till

Jag kom på att jag inte sagt något om filmen som sågs igår.
Jag var nämligen och såg en svensk romantisk komedi.
För er som känner mig vet ni att jag har ett lätt agg mot dessa.
Men helt frivilligt begav jag mig själv till Heron City för att se vad svensk film har att erbjuda.
Det var ju ändå HBT tema på den.
Döm av min förvåning när jag en och en halvt timme senare sitter och önskar att filmen
som titeln säger, ska hålla på i fyra år till.
Jag grät
Jag skrattade
och jag fick en härlig myspyskänsla av filmen
Det är inte ofta jag känner för att se en film två gånger
Men när den här gobiten kommer ut på dvd kommer jag se den varje kväll
(kanske en överdrift)
Men ni förstår poängen.

Om ni har missat det så ska ni alltså gå iväg och se fyra år till.
Månadens mest välspenderade pengar.
Jag är kär i Martin Kovac
(Det är löjligt eftersom han är man)
(och en karaktär i en film)
Men ni förstår poängen...

Fyra år till av Tova Magnusson - Det bästa inom svensk film på väldigt länge.




3 kommentarer:

  1. Prova o se Skenbart ;) Den bästa svenska filmen jag vet.

    SvaraRadera
  2. Jag har sett den ^^ Den är oxå bra :D

    SvaraRadera
  3. hmm, nu måste jag ju se 4 år till...
    Vad du ställer till med Cissi!

    SvaraRadera