10 mars 2011

Toppluvebiffen

(Viss överdrivenhet/antagande om att alla gymbiffar är likadana till sinnet kan förekomma i inlägget men ni förstår poängen)

Dagens analys gjordes på det lokala gymmet där skrivande person tränar några gånger i veckan. Det är ett biffgym, det vill säga 90 % av medlemmarna är män och har lika stort mått runt sina biceps som jag har kring låren om inte mer... Biffarna går oftast lugnt runt och sköter sitt och lyfter, tunga saker samtidigt som de tittar plågat på sig själva i spegeln.

De övriga 10 procenten består av mig, några unga tjejer och ett fåtal gubbar. Oss ser man oftast väldigt svettiga på en crosstrainer/löpband eller i någon maskin med vikterna på någon av de tre lättaste lägena.

Man kan tro att allt borde vara frid och fröjd och att biffarna tuggar sitt gräs vid de "lösa" vikterna och att vardagsmotionärerna håller sig vid maskinerna och gör försök till styrketräning där. Men nej, självfallet känner biffarna för att integrera med vardagsmotionärerna, helst de söta tjejerna. (vilken är en kategori jag inte förrens idag insåg att jag var en del av) Och visa lite självsäkert hur man ska göra övningarna för bästa resultat. Gulligt? NEJ!

Försökte idag när toppluvebiffen efter notoriskt blinkande mot mig när jag stod på crosstrainern att se sjukt ointresserad ut. Men biffen fattar inte vinken och kommer självfallet fram till mig när jag sitter och försöker träna mina arma magmuskler. Att jag när jag såg att han var påväg mot mig dragit på högsta volym med Robyn och försökte se så lesbisk ut som möjligt (hur man nu gör det) hjälpte inte och toppluvebiffen kommer fram pickar mig på axeln och säger. "Om du gör så här får du bättre resultat" samtidigt som han visar någon konstig position som man tydligen ska kunna framkalla med hjälp av magplågerimaskinen jag sitter i.
Jag sa "tack, men jag tror jag klarar mig" och satte på mig hörlurarna igen. Varpå toppluvebiffens biffpolare i alla fall fattar min vink och drar bort toppluvebiffen som ser lite förnärmad ut.

Så dagens analys avslutas med frågeställningen.
Varför tror gymbiffarna att de är guds gåva till kvinnorna.
Och varför?!?! måste dom prata med mig om mitt gymande.
Jag kan själv!
Tack.

1 kommentar:

  1. skrattade högt när jag läste "och försökte se så lesbisk ut som möjligt (hur man nu gör det) hjälpte inte"

    SvaraRadera