16 mars 2011

Bussblogg

Som ni nu otaliga gånger fått höra
så är jag inte så förtjust i tunnelbanan.
Den går under jord
och jag gillar inte tunnlar.
Däremot så har jag inget emot bussar.
Och den sista sträckan på vägen från city
till Segeltorpet åker man buss.
Det är en ganska kort sträcka.
Men jag brukar passa på att ringa till
Klacken,
Modern
och ibland någon annan människa.
Idag ringdes det till båda.
Klacken ska nämligen komma på besök
Det ska skvallras och butikstittas.
Ett besök på RFSL ungdom står oxå i planen.
Sedan ringde jag modern
som var mitt uppe i grey's anatomy
och lite uppe i varv efter kvällens
Ewa Dahlgren föreställning.
Sen var jag hemma.

Jag gillar att åka buss.
Helst när man pratar i telefon.
Jag gillar som sagt inte tunnelbanan.
Jag tappar täckningen när vi åker under jord.
Så det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar