14 mars 2011

3.14 bara för att hylla dagen

Tänka sig att det kunde gå så här.
Att hatet till staden hon bor i
Övergått till någon sorts hatkärlek
Som ändå någonstans väger över på den charmiga sidan
som Klacken skulle sagt.
Att jag inte längre vill till Gävle hela tiden
Utan trivs rätt bra med att polimasa runt i huvudstaden.
Det har gått så långt att hon söker jobb både i Stockholm
och i Gävle.
Just in case.

Och just nu leder Stockholm när det gäller vart jag helst vill få jobb.
Hade dessutom en söt mamma på öppna förskolan som skulle höra på sitt jobb
om de behövde sommarpersonal.
Om inte annat så skulle jag nog kunna överleva på barnvaktsjobb i sommar.
Det verkar vara efterfrågat bland Öppna förskolans föräldrar.
Jo det är nog så
Att hatet till Stockholm
Övergått till någon sorts hatkärlek.
Eller vänskap rentutav.

Men jag är fortfarande skeptisk till att åka tunnelbana.
Under jord är inte min grej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar