21 mars 2011

På håret

Har genom åren gått igenom de flesta frisyrerna
Allt från Snagg till Magnus Uggla frissan
till Flatfrisyer i olika variationer
Och det senaste året har varit en evig kamp
Cecilia mot lockarna.
För hur jag än vrider å vänder på det så är dom alltid där
Dom underbara men ack så jobbiga lockarna.
Det känns som att mitt hår har en egen vilja
och att det snarare är mitt hår som bestämmer frisyr
Än att jag bestämmer frisyr åt håret
Kanske är det därför jag ibland i ren protest rakar av mig det.
Mitt sätt att säga
IN YOUR FACE HAIR!
Oerhört moget kan man tycka.
Men det är enda gången det gör som jag vill.
Men sen så går det några veckor och så en morgon
idag, för att vara noggrann
Så kliver man ut ur duschen
och har en lock som jobbat sig fram
och vägrar att lägga sig ner.
håret V.S Cecilia 1-0
To be continued


- Hårnostalgi -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar