20 mars 2011

Älskade Henry

Henry är för alla som missat det min kära inneboende och jag tänkte nu ge er en kort presentation av honom.

Henry är den enda kaktusen i mitt liv.
fast igår hävdade A att Henry är en kaktus som har en parasit på sig, vilket jag ignorerar/är skeptisk till
Idag är Henry glad
För idag har Henry fått vatten.
Och lite påskpynt
Jag vet det är inte påsk än
Men han får vakta påskpyntet
som även är min lott i Påsklotteriet
Som hantverksgruppen i kyrkan har.

Saker Henry gillar
Pynt - Helst sånt som glittrar
Solljus - Om/när jag kommer ihåg att dra upp persiennerna blir han glad
Vatten - Vilket är en bristvara i hans liv då han
  1. är en kaktus
  2. Har en glömsk rumskompis (jag) som glömmer bort å vattna honom.
...Mer info om Henry kommer garanterat, men detta får duga så länge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar