9 januari 2011

Rubikskub och andra mysterier

Jag vet, jag har en sjuklig fetisch för nördiga grejer.
Att bli helt fascinerad av en kub med sex sidor i olika färger är det inte alla som blir.
Men jag måste erkänna att jag är lite frälst.
Sliter för fulla muggar med min 4x4 kub.
Klarar två av fyra lager nu.
Idag har det packats
Imorgon börjar kursen
Som vi har längtat.
Jag kom på mig själv med att dansa nedför Segeltorps gator.
Swedish house Mafia style.
Det var länge sen jag dansade
Förr kunde jag dansa hela vägen från mig till Ica i Sätra.
Ända tills Lollo sa att det såg dumt ut när jag dansade.
Då gjorde jag det bara i smyg.
På busshållplatsen
Eller på vägen genom skogen där ingen aldrig kommer.
Jag vet att jag inte dansar snyggt.
Eller särkilt graciöst.
Alla borde dansa mer.
Det är så mycket roligare än att gå.

3 kommentarer:

  1. Det finns ett uttryck som säger "Det spelar ingen roll om du kan dansa bra, gå bara upp och dansa!". Jag tycker det är härligt att du dansar, för mig är dans glädje, fortsätt dansa! :) ses imorn! :D

    SvaraRadera
  2. man kan inte dansa dålig, bara alternativt.

    SvaraRadera
  3. Haha, tack Malin! Vi får ta och dansa när vi ses nästa gång! (Alternative style ;)

    SvaraRadera