7 januari 2011

Ett sista Gävleryck

Jag förvånas över min energi dessa dagar.
Idag har jag redan hunnit med en promenad, se Ellen på TV, baka Kolakakor och sitter nu och avnjuter en 3 points lunch, just det jag har börjat viktväkta. Eller ja det var väl över en vecka sedan nu. Någon gång där i mellandagarna när vågen visade samma siffra som när mamma stod på den så kände jag att det var dags att göra något åt saken. Så nu räknar jag points vad jag än gör. Men det går eminentbra och jag har redan gått ner några välbehövda kilon. Planen är att hålla på hela våren men vi får väl se hur länge jag står ut.

Jag menar mitt chips och glassbehov kommer ju så småning om slå till med råge och då räcker det inte med hallonsorbet för 3 points utan då blir det hardcoregrejer. Men ska försöka hålla mig så länge som möjligt.

Men jag tror inte bara att det är vikten som gör mig glad, nej nej, det töar ute! Wiihoo. Snart kanske jag äntligen kan plocka fram cykeln och swisha fram i Stockholm. I vilket fall så tror jag jag ska göra dagens goda gärning och skotta vårat garagetak innan det rasar ner på bilen. Plus av allt så får jag nog lite bonuspoints för det och kan unna mig något gott till kvällen.

Peace out!

1 kommentar: