7 februari 2011

Tvätta, Baka, Diska, Tvätta



Lägenheten luktar ömsom nybakade muffins, ömsom tvättade kläder och ömsom Cilit Bang. Just nu mest tvättmedel, men det beror på att det hänger lakan på tork lite varstans. Min sista dag som tonåring har med andra ord spenderats med att hänga tvätt och vispa ihop smet. Underbart!
Men har även hunnit med att gosa med en tre månaders bebis på Öppna förskolan. Nu är fikat för imorgon fixat, bara tårtan kvar som jag fräckt tänkte slänga ihop imorgon eftermiddag. Förhoppningsvis kanske jag hittar elvispen så går det fort. Annars blir det till att använda armmusklerna jag byggt upp på gymmet. Har appropå gym inte varit dit på någon dag nu. Har en sjuhelskottas förkylning som vägrar ge med sig. Så fort jag tänker att imorgon kan jag nog träna. Vaknar jag med täppt näsa och taggtråd i halsen. Men men viktväktandet går iaf framåt med eller utan träning och jag har tagit lite promenader och sparat så jag har råd med tårta imorgon. Är under 80 kilo nu!

Vägde mig igår morse och vågen visade 78.9 Känns sjukt najs och alla mina jeans börjar bli lite stora. Så till sommaren blir det nog till att köpa nya kläder i en mindre storlek ^^
Nej nu ska jag gå och kika till tvätten. Har två maskiner kvar å köra. Sjukt mycket tvätt har jag.
Over and Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar