6 februari 2011

Städardagen!

Med dammtrasan i högsta hugg har jag idag dammat vartenda en av de 20 kvadratmetrarna jag bor på. Upptäckter såsom, jag har en massa strumpor och det ligger en oöppnad förpackning bakplåtspapper på garderoben förgyllde förmiddagen. Mitt i storstöket ringde Klacken från "pojkvännens?" lägenhet, grubblandes över vart det bär hän och hur hon ska tackla svärmor. Som hon tydligen ska besöka. Jag lugnade Klacken samtidigt som jag gjorde en upptäckt av ännu en död fluga som fick åka in i dammsugaren. Men nu glänser (nästan) Segeltorpet och jag har till och med hunnit med att sortera tvätten och handla godsaker tills på tisdag på Willys tillsammans med alla andra familjer som storhandlar på söndagar. Så imorgon blir det den stora bak och tvätt dagen!
Kvällen ska dock spenderas med ett försök till att göra kikärtsbiffar med couscous och se vad SVT play har att erbjuda.

Detta är min näst sista dag som tonåring så nåt Highschoolprogram kanske går att leta fram...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar