26 februari 2011

106

En klassisk Cecilia.
Jag ska bara klippa luggen lite
den börjar bli lite lång
och Oscar Lindros grejen är inte riktigt jag
*tar fram saxen*
Klipper.
nja lite till
Shit.
Typiskt jävla dig Cecilia
vad gör du nu?
Kollar på klockan
Ja jag har ju tid å snagga ner det helt
Ja du kan ju inte gå med ett jack i pannan.

Hårsituationen löste sig
Jag hann med buss och tunnelbana
Mötte upp Amanda
Vi letade oss fram till Högkvarteret
Queerfeminsitiskt ska det va

Ikväll spelades det dock HipHop
inte riktigt vår grej
Men det var trevligt ändå.
Och väldans mysigt.

Dock så har jag gått runt och nynnat på

"Det är vi som röker på
i din trappuppgång"

Ja musiken var inte den bästa
eller särkilt feministisk.
Men kvällen var mycket trevlig
I vilket fall som helst.

Nu är jag i Gävle hela veckan.
Det känns nice men lite tråkigt.
Jag saknar Stockholm.

Men mamma ska tydligen uppträda där på tisdag
Så kanske åker ner och hänger på söder då.
Nej nu ska ve köra en "catch-up" rond med mor och far.
Och äta något, innan jag dör av hunger...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar