25 oktober 2012

"jag vill vara nära dig och du vill vara nära mig skap"

det bara spritter i fingrarna av lycka. Idag är en bra dag till skillnad från många andra dagar denna vecka. Hela den här veckan har varit slitig. Det här med distansförhållande tär på en på sätt man aldrig hade kunnat föreställa sig. Att vara ifrån en person man känner ett så starkt
"jag vill vara nära dig och du vill vara nära mig skap"
Är oerhört jobbigt för alla inblandade. Men nu är snart denna evighetslånga vecka över och imorgon går tåget ner mot staden med de två tornen. Och även om större delen av morgondagen kommer spenderas på ett tåg lyssnandes på Hypnotisören (som är sjukt bra) och stickandes på mina raggsockor (som behöver bli klara för det är vinterkyla i Umeå nu för tiden) så kommer jag sitta å lysa på tåget som ett barn i en godisaffär! 

Ikväll ska det tvättas och packas. Det kommer bli en klassisk Cecilia packning eftersom jag snart ska flytta ner har tänkt att jag kan ta ner lite sånt som jag inte behöver ha här uppe, typ... Gitarren (vilket jag säkert kommer ångra någon gång i November men men) Massor med skor som ändå inte används mer än på födelsedagar och nyårsafton. Och kanske ett badlakan så jag har ett eget nere i (snart) vår lägenhet. 

Idag fyller dessutom världens bästa mamma år! Min kära mor fyller 52 år. Men har för mig att det är allmän sedvana att man vänder på siffrorna mellan 52 - 54 så hon fyller väl 25 eller något? Vilket förvisso skulle vara lite creepy med tanke på att C fyller 25 nästa sommar och jag 22 i februari är något för Högsta Domstolen att bita i! Massor med grattiskramar till dig mamma! och vi får boka in en ny dag då du kan få din present! 

Ikväll ska jag äta sushi dessutom, tror jag har lyckats få till sushi-riset och har mitt inre mantra att, You can do it, även utan Liz! Får väl se om det hamnar några foton på spektaklet på instagram eller twitter eller någon annanstans i cyberspace! 

Nu ska jag dock ta tag i mitt liv lite grann och sortera lite tvätt och börja städa, såna där oerhört roliga och sexiga saker en behöver göra när en ska åka bort! eller åka bort och åka bort, känns mer som jag ska åka hem. Hem till min älskling, hennes inneboende och hunden. Imorgon är det fredag och som jag längtat efter fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar