18 oktober 2012

Nedräkning

Har idag förhandlat med flyttfirmor, spännande det där hur mycket flytt man kan ha i sitt liv.
Första gången jag flyttade så hade vi en fin släpkärra som våran stackars volvo v 40 fick kriga ner till sthlm och sen hem igen nio månader senare för att mina saker skulle stå i flyttkartonger i tre månader i Gävle innan vi drog 50 mil norrut med en lånad lastbil med öppet flak där presenningen prasslade och matsäcksväskan var på väg att flyga av i en kurva på E4 an . Dessutom blev det en flytt inom norrland när världens snällaste föräldrar flyttade sin dotter ännu en gång. Den gången så sa de, NU KAN DU VÄL BO HÄR ETT TAG!?! Och ja nu har jag ju bott i Umeå i mer än ett år och i denna lägenhet i ca sex månader i alla fall och i slutet av november så går flyttlasset ner 60 mil till Uppsala. Ja jag vet jag rör på mig massor, men denna gången så råkade det ju bara bli så att jag blev tokkär i världens mest fantastiska kvinna och bara inte orkar bo 60 mil ifrån henne. wouups. Så om lite mer än en månad går flyttlasset neråt och fårn och med den 18 december bor jag i Uppsala på heltid, helt fucking stört, jag vet! Insåg nu att det är sjukt lite tid kvar tills dess, det är snart november och nästa fredag åker jag ner i tio dagar till Uppsala så när jag kommer upp igen så är det strax dax att börja flytta. Nu blev jag stressad. Det är tur att jag är the flyttmaster och att packa har blivit som en hobby nästan... Ska dessutom försöka få ner lite saker innan flyttlasset går också så blir det inte lika mycket på en gång. Nu ringde dock älskling så nu ska jag prata i telen innan jag måste sova inför morgondagens miljörätts seminarium!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar