24 oktober 2012

Imorgon är det nästan fredag

Har jag sagt att jag hatar att längta
det är bland de jobbigaste nödvändiga onda jag vet
Mest för att jag har noll tålamod
Jag vill ha det så nu!
Just nu vill jag ha fredag
Jag har velat haft fredag sen förra onsdagen typ.
Och veckorna går verkligen snigelsakta fram
Min kära mor och min käresta hävdar att tiden går fort om man gör massa saker
Jag håller inte med
förutom den sjuka mängden skola jag inhalerar varje dag så har det hunnits med lite födelsedagsfirande, spelkväll och söndagspromenad. Ja jag vet att jag skulle kunna göra mer saker. Men jag har som ingen lust.
Det är nog martyren i mig som talar, eller den där bekvämligheten av att inte behöva ta sig ut i höstrusket Umeå. Vi hade SNÖ i måndags. Inte okej. Men lite nytta har hunnits med har hunnit städa korridoren, göra klart mitt fotoalbum så långt jag hade kort (sommaren 2011) så nu ska jag framkalla nya bilder och fortsätta evighetsgörat. Får bli julens projekt som antagligen inte kommer vara färdigt förrens 2014... Har även tagit fram lite nya stickningsmönster jag ska prova på i vinter och sorterat i min garnlåda! Och nu är det bara två dagar kvar. Knappt, om två dygn så sitter jag å pussar på världens finaste, shit vad jag längtar! Ska bara avhandla en evighetslång tågresa först. Hej jag känner mig som Nils Holgersson som reser genom landet stup i kvarten, kanske borde skaffa mig en gås? Eller avskaffa min flygrädsla, vilket som kommer först kvittar även om gås känns som en billigare och miljövänligare lösning. Men imorgon är det iaf torsdag å då ska det tvättas å packas, eftersom jag snart flyttar så ska jag försöka få ner lite grejer, typ "lite" skor och min gitarr. Kommer bli ett sjå att först släpa allt på seminarium för att sedan släpa det genom två tågbyten ända fram till Uppsala! kommer vara helt slut när jag kommer fram framemot kvällen, det är tur att varje tåg tar lite tur ändå.
Nej nu ska jag se om C kanske vill prata en stund innan jag ska sova, seminarium och basgruppsarbete imorgon så vore skönt å komma i säng i tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar