12 april 2011

Vad gör man när man redan städat?

Inte nog med att jag missade en arbetsintervju på grund av den förbannade halsen.
Det visade sig efter ett halsprov att jo.
Jag har streptokocker
Eller halsfluss som vanligt folk kallar det.
Fick Kåvepelin utskrivet
och nu sitter jag hemma och mår dåligt.
Eller ja,
Jag mår inte så dåligt.
Har ingen feber
Mest ont i halsen.
Har dock tråkigt.
Jag städade igår.
Jag har tagit hand om disken.
Jag har till och med börjat packa inför FREDAG.
That's how bored I am.
Och kan ju inte bjuda hem någon heller.
Enligt farbror doktorn så ska jag undvika nära kontakt med människor.
I två dagar.
Så idag
och imorgon
är det husarrest som gäller.
Typ.
Så jag funderar på om jag ska skaffa en ny hobby.
Kanske börja knyppla
Eller lära mig ryska.
Äsch nu tittar vi på tv serier och bittrar oss lite mer.
Förbannade Streptokocker.
Fotnot
De ringde om ett jobberbjudande idag
Men jag var tvungen att gå på kursen som var i helgen om jag skulle kunna få det.
Så jag var tvungen att tacka nej
surt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar