2 april 2011

Cecilias datorsupport

Mamma - Jag har kopplat in allt rätt nu Cecilia men det funkar ändå inte.
Cecilia - Är du säker på att du inte stoppat in HDMI sladden i scartkontakten, igen...
Mamma - Nej, den är inte i den där med piggar utan i den andra.
Cecilia - I den som ser ut som en USB
Mamma - Aa. Men det står no signal...
Jag förmedlar diverse sätt att ansluta till projektor med en HDMI kabel i kontrollpanelen. Vilket slutar i att mamma nästan lyckas ändra språk till kinesiska. Don't ask me how. Innan jag kommer på det.
Cecilia - Mamma, har du valt HDMI i menyn på TVn?
Mamma - Nej? Jag har på PC
Cecilia - Men PC är inte HDMI.
Mamma byter till HDMI.
Mamma - Se där NU funkar det!
Cecilia - Bra.
Mamma - Tack, ha det så bra, nu ska vi se så ska det låta. Kram
Cecilia - Kram.

Det känns bra att den ända gången mina föräldrar ringer mig är när det är problem med tekniken hemma. Jag borde kanske ha skrivit en teknikanvändarguide innan jag flyttade?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar