27 april 2011

C som i Chinos

Nu kommer en lång utläggning om något helt onödigt
Så håll i hatten.
Jag har köpt ett par chinos
ni vet bomullsbyxor som viks upp nere vid foten
och som är snyggast när man har så mycket häng på dem
Att man kan smuggla sprit eller kattungar i grenen på brallorna.
Jag har två saker jag förundras över med dessa byxor.
  1. Varför gör man inte dessa byxor längre i benen? Visst alla är inte som jag 183 centimeter över jorden där det mesta gått åt till benen. Men jag känner att om man nu ändå gör ett par byxor där poängen är att man ska vika upp byxbenen skulle kunna offra någon extra centimeter för oss kvinnor som inte är medellånga? Jag menar, ni korta människor kan ju bara vika upp brallorna några extra varv eller klippa av dom lite först right?
  2. Och detta är det helt onödiga. Är det fler än jag som ständigt får skavsår på låren av chinos? Jag vet inte om det är kombinationen bomull mot lår som gör det men jag får efter en dag i brallorna sjuka skavsår på låren. Jag har försökt diverse gångstilar, men inte hittat någon som funkar. Det enda som gör det hela bättre är att antingen dra upp brallorna så man inte har kattsmuggelhänget. Vilket ni kanske tycker låter som en bra idé men eftersom benen är för korta. Läs föregående punkt så blir ju brallorna på tok för korta om jag ska gå å dra upp dom för att undvika skavsår. Sen går det säkert emot någon modelag att ha chinosen så högt upp som det behövs för att slippa skavsår. Klacken skulle nog gå i taket om hon såg mig gåendes med chinosen uppdragna över naveln. Den andra lösningen är att ha leggins under chinosen eftersom att skavsåren då blir mot legginsen istället för mina arma lår. Dock kommer jag på detta sätt att slita en hel del leggins. Och nu när det varit sommarvärme ute har det dessutom varit opraktiskt då det blir varmt att ha leggins under bomullsbrallorna när det är 22 grader varmt och gassande sol.

Efter denna utläggning tycker ni kanske att jag borde skrota idén med chinos
Men nej! Jag tänker fortsätta att fundera på teorier till detta problem
Testa nya lösningar tills den dagen då
Jag kan gå runt i mina chinos
utan att svettas ihjäl
bryta mot Klackens moderegel
Eller få skavsår på låren.

To be continued....

2 kommentarer:

  1. pppfffff't, det finns chinos som är avsedda för hög midja, eller så kan du strapatsera in på lindex och köpa sådana där " hålla in lår-ruma-mage"-trosa. Inte i syftet att bli till ögat en storlek mindre utan att inte få dessa skavsår som hon själv upplev....

    SvaraRadera
  2. Jag måste oxå vika ned mina chinos ;P

    SvaraRadera