5 september 2012

Cry Baby

Gårdagens pubrunda blev mindre lyckad, det där med att dricka vin när man saknar sin flickvän förbannat mycket hade man ju kunnat lista ut, sedemera inte skulle vara en bra idé. Så nu har jag gråtit tillräckligt för detta året, skrämt upp Mamma som nog trodde att C dött eller gjort slut såsom tårarna rann och gett min flickvän material för att mobba mig för resten av våra liv, typ. (eftersom jag "inte" sluddrade i telefonen) Ovannämnda flickvän har dock kommit fram till Kroatien i ett stycke, vilket känns skönt, inte som att jag var lite orolig och vaknade i panik 7.45 i morse och trodde att hon hade störtat. Jag måste sluta drömma sånt... Tror jag har lyckats fixa den mesta kurslitteraturen av en fadder nu iaf. Men tänker inte ropa hej förrens jag är över ån, eller hur man brukar säga! Idag ska jag träffa min basgrupp och diskutera ihop oss inför höstens arbete ihop. Känns skönt att inte behöva byta basgrupp mitt i terminen denna gång utan att det är samma gäng som kör hela hösten. Dessutom verkar familjerätten jätterolig, har redan massor med ideer om vad jag vill skriva PM om. Finns massor med gottigt gay grejs man skulle kunna sätta klorna i! Ikväll ska jag mysa ner mig i soffan och streck se True blood eftersom jag missade hela den grejen i sommarens, Jobba i Gävle, Pussas i Uppsala och lite Borlänge å Avesta och en resa till Hjo. Ja det är inte konstigt att jag inte kunnat blogga på hela sommaren. Men det blir skärpning på det som ni ser. Även om jag mest tycker att jag gnäller om att jag saknar C. Vilket jag gör men ska försöka att gnälla om det någon annanstans och ändå leva här och skriva om det som händer här. (Yeah, like I'm going to keep this promise...)
Får ju träffa henne om 11 dagar, det är snart mindre än 10.
Och nollning och skola håller en ändå rätt upptagen.
Mer onödig livsinfo från Cecilia (ja jag då, Flickväns Cecilia benämns som Flickvännen alternativt C, eller Dresch bara för att det är så snyggt) kommer inom kort!

1 kommentar: