29 november 2010

U som i underbart

Mitt ute på vichan i Hälsingland ligger Undersvik.
En oas mitt i den svenska landsbygden.
En samlingsplats för Uppsala stift.
Denna helg för alla glada ungdomar
som kommit för att fira in det nya kyrkoåret
och en riktig advent.
Alla känner apan, apan känner ingen
blev snabbt myntat som uttryck.
Överallt kom folk fram till mig och var kramglada
och sa saker i stil med.
Vad roligt att se dig Cecilia!
Själv kände jag igen en del av dessa människor
men efter viss diskussion reddes de flesta
hur känner vi varandra problemen ut sig.

Att beskriva känslan man har när man är på läger
med Uppsala stift är omöjligt.
Men om jag ska göra ett försök
så är det som jag har vandrat i mörkret
och till slut hittar ljuset
och inser vart allting passar in.
Den här helgen var det bästa som hänt mig på länge.
Att bara få vara,
spela spank the monkey halva nätterna,
fira gudtjänst,
Improvisera,
Foxstrotta,
Hamna med August hela tiden
och dansa bugg
med en Henrik från Ockelbo
som man nyss träffat var guld värt.

Jag har många minnen som jag kommer bära med mig länge.
Och ännu fler nya vänner som jag ska försöka att inte glömma bort.
Jag hoppas vi syns snart igen och att det blir lika mycket mys och drag då!
TACK för den här helgen Uppsala och Lindköpings stiftare, TACK!

(ett speciellt tack till världens bästa Tette, vad vore vi utan dig?)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar