24 november 2010

Känn ingen oro...





Snön blåser runt utanför stockholmsfönstret.
Det vräker ner.
Metro skriver om snöstormen,
förseningar och trafikolyckor.
Och här sitter då Cecilia i en kyrka långt bortom lilla Gävle
och undrar hur fasiken hon ska ta sig hem imorgon.
För det är ingen tvekan om att kollektivtrafiken
i den här staden kollapsar av minsta lilla snöflinga.
Jag tycker nästan synd om x-trafik som fick gnäll
av gävleborna under förseningarna förra året.
Då var det åtminstone 1 meter snö inom loppet av något dygn.
Här handlar det om en halv decimeter på två dygn. Skärp er SL!

Men eftersom hon befinner sig i en kyrka så sänder hon en bön
till den där uppe att jag tar mig hem säkert imorgon.
Och gärna i tid. Cecilia vill hinna umgås med familjen
innan hon drar vidare på äventyr i adventsnatten i Undersvik!

I ett försök att fly oron så har hon gjort trafikregler
till öppna förskolan
och muppat sig med sin älsklings Stina
(kameran)


1 kommentar:

  1. På mitt jobb är det i alla fall så att de som åker sl kom i tid, men de som åker sj kom timmar för sent. Så det kanske är resan från Stockholm till Gävle du ska oroa dig för... ;) Vi har en som åker den vägen varje dag. Fatta! Varje dag! Jag blir matt bara jag tänker på det...

    SvaraRadera