20 mars 2013

Jag ber så mycket om ursäkt för min frånvaro i bloggsfären

Någonstans har jag alltid vetat att Uppsalas juristutbildning är tuffare än den i Umeå men aldrig hade jag väl för allt i världen trott att det skulle vara på det här sättet.
Efter att ha avklarat 19! Straffrättsliga seminarium på 7 veckor samt en dugga och en PM på denna tid Så ser jag nu framemot Processrättens 17! seminarium plus en PM. Ja man vet då att man lever. Dessutom så utöver dessa veckor med 3 seminarier styck så ingår även helföreläsnings dagar på onsdagar. Så idag har jag varit på en sådan och stod ut (nästan) hela dagen.

Den på förmiddagen handlade om våld i närstående relationer och var nog den som fastnade mest. Kanske beroende på att den på eftermiddagen handlade om straffprocessuella tvångsmedel vilket sannerligen inbjöd till koncentrationsövningar av högsta graden.

Detta vansinnes tempo har gjort att bloggen ständigt blir lidande och för detta ber jag om ursäkt.

Men för den som undrar vad som händer på hemmaplan, Ja jag hinner trott eller ej med saker utöver vansinnesplugget. Nu i helgen är det kongress med RFSL ungdom där jag är nominerad till styrelsen så går runt och är allmänt kongresspeppad mest hela tiden, samt en viss ångest över när klädval/packning ska hinna ske. Undrar också vilket som är det bästa kongressgodiset och står i valet mellan nyttighet och godis. (Det lutar mot godis)
Vad mer kan en säga. Jo min fantastiska prästkandidatsflickvän är ute på praktik så I'm all alone i vår nya 160 cm säng om kvällarna! Ja förutom när jag är snäll och delar den med vår hund som växer till dubbel storlek när någon ligger i sängen med honom. En fysisk gåta jag ännu inte löst. Jag har konstaterat att det är skönt med 1.60 säng när en är själv. Jag får plats att utföra diverse akrobatiska rörelser i sömnen och vaknar allt för ofta sovandes på diagonalen med mobilsladden inlindad runt pekfingret. (don't ask me how I do it) Dock är det polaris ute vilket även smittat av sig på vårat rum, rummet som fjärrvärmen glömde. Så tycker nog allt att den här praktiken kan ta slut så jag får tillbaka mitt element, eyyyy jag menar underbara flickvän, så jag får någon värme i sängen. Odie är för den som tänkte den idén ett mycket dåligt element, för trots att han är ganska varm är han världens täcktjuv och norpar åt sig mer täcke än han värmer något så den idén gick inte. Dessutom är han inte likabra på att pussas som Dresch.

Men jag misströstar inte (jo det gör jag) För snart är det påsk och då har vi lite "ledighet" som jag tänkt att utnyttja till att hälsa på Dresch och familjen Andersson i Avesta. Ska försöka plöja mig igenom lite processrättslitteratur också men framför allt tänker jag äta otaliga kilon godis! Because I'm worth it!
Nej nu ska jag återgå till pluggerierna någon timme innan jag ska tillaga något ätbart!
Ska försöka uppdatera bloggen mer ofta än förut men lämnar inga garantier för att så kommer ske. Så tills vi ses igen, good bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar