20 februari 2013

ommöblering

I  söndags hade jag en sån där extrem effektivitets dag som inträffar en gång i seklet ungefär. Jag började med att gå upp klockan 9.00 PÅ EN SÖNDAG! och satte mig efter frukosten i någon timme med måndagens seminarieuppgift. När detta var klart började Roomien bli otålig/uttråkad och vi bestämde oss för att gå ut till hundhagen med vovven. I hundhagen blev Odie kär i en schäfer och hade det underbart kul med denna dubbelt så stora dam! På vägen hem gick vi förbi ICA så att jag fick hämta ut mina böcker! så nu har jag att läsa antagligen för ett år framöver, men det var REA så en får väl passa på då...

Väl hemma så sa Roomien att hon gärna skulle vilja möblera om på rummet och då började operation omöblering av lägenheten. För när vi efter mycket svett och en del böner om att det skulle gå att vrida sängen i det lilla rummet så lyckades vi få den så som hon ville ha den. Roomien började då bli väldigt trött men jag hade bara börjat. Jag och Dresch har ett tag pratat om att vi skall köpa ny säng och det närmar sig med stormsteg att vi snart kommer ha en 1.60 säng!! men för att den skall få plats så krävs viss omöblering i rummet så jag tänkte att när jag ändå var i omöblerartagen kunde ge mig in på vårt rum med. Sagt och gjort, detta tog betydligt längre tid än jag räknat med men nu är rummet möblerat och det blev så sjukt fint och bra.
Det bästa är nog att vi nu kan ligga i sängen och se på tv och film och idag kom mitt trådlösa tangentbord med touchpad så nu kan jag blogga från sängen, vilket är det jag gör as we speak! Man behöver inte luta sig fram för att starta serier eller filmer och ja jag inser att detta kommer leda till att jag aldrig kommer vilja lämna sängen. Vi var dessutom till IKEA så nu är min fina expedit prydd med luckor, för att säkerställa att Odie inte äter upp en massa saker, vi köpte dessutom matchande påslakan så nu så är rummet mer enhetligt. Tack syrran för presentkortet!

Som avslutning så måste jag bara tipsa om en fantastisk app som den fina Hannah Smith visade mig och som gjort mig beroende på typ tre dagar. PINTEREST. Så sjukt smart, man pinnar saker och lägger i mappar, alltifrån fina klänningar till tips om hur du gör om din T-shirt till ett snyggt somrigt linne! Helt underbart bra tidsfördriv när en väntar på bussen, har tråkig föreläsning eller sitter på Dass! Helst eftersom jag hör till de människorna som finner de flesta mobilspel en aningens tråkiga...

Nej nu ska jag krypa ner under våra två täcken eftersom Dresch är i Gävle och dricker vin. Så jag har hela sängen för mig själv. Har dessutom B&J i frysen och massa nya avsnitt av How I met your mother och Happy endings!

hälsningar, Cecilia heminredaren Bylund



Bilderna är på hur rummet ser ut nu! Med närbilder på familjefotona och mitt underbara smyckesträd som jag fik av Syrran i Julklapp I love it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar