22 november 2012

Here we go again!

Okej, nu är det så att vi undrar om vi kan utföra din flytt på söndag redan istället för i början av nästa vecka.
Ööh, jag ska bara kolla lite.
en timme senare är jag urflugen ur sängen har hunnit ringa flickvännen, roomien och mamma för att koordinera att någon kan ta emot mina saker på söndag. Hunnit ringa Liz för å fråga om jag kan få sova hos henne även nästa vecka, (är evigt tacksam Liz) har dessutom hunnit boka om min tvätt-tid tills typ nu, slänga in två maskiner tvätt och ska nu upp på vinden för att plocka ner flytt-kartonger  Känns som jag börjar bli expert på det här med flytt. Ja jag vet att det bara är torsdag men imorgon så har vi födelsedagsfest och på lördag kommer jag vara bakfull, sist jag flyttade var jag bakfull (1a Maj) å jag tycker inte att vi behöver göra det till en vana, finns roligare saker å göra när man är bakis, som att sova och äta Pizza å se dåliga filmer, så därför ska allt som går att packas packas ner i kartonger idag. Ska rensa och dona och försöka få ner mitt bohag i 10 kartonger som ska fraktas ner till min käresta. Misstänker att Dresch är jättelycklig över detta beslut då det innebär att hon slipper sova i bäddsoffan mer utan har en säng från och med söndag. Själv far jag ner till Uppsala om en vecka ungefär och blir kvar till den 10e december innan jag åker upp för att slutföra min sista vecka i Umeå. Känns stört att vi redan är här. Jag har varit jättenojjig över denna flytt och nervositeten kommer nog inte släppa helt förrens mamma ringer å säger att sakerna är på plats. Men att ha en dag och veta att mamma å pappa hjälper till å tar emot sakerna i Uppsala lugnar mina nerver något i alla fall. Nej nu ska jag upp på vinden och rota!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Snubblade in på din blogg. Har kikat runt lite här en stund. =O)Ha ha, förstår du fick eld i röva när det blev sån fart. Klart man inte ska behöva stå med flyttlådor på bakfyllan. Lycka till med detta projekt. =O)
    Jag är på jakt efter bloggare som vill ha fler besökare till sina bloggar, för då har jag ett affärsförslag.
    Via länkar får bloggen en högre status. Så, om jag hjälper dig att få länkar utspridda, så hjälper du mig, genom att klicka dig in på min blogg och länka till något av mina inlägg. Intresserad? Då kan du klicka din in till min blogg, och bara lämna en kommentar när du länkat, så länkar jag runt dina inlägg lite här och var. =O) Kommer garanterat tillbaka och kikar till dig i bland. Ha det bäst

    SvaraRadera