28 oktober 2010

Hej abstinens

Varje höst infinner det sig en kväll i Cecilias liv som känns allmänt jobbig.
Allt känns allmänt hopplöst, hon ser ingen mening i vad hon gör och önskar att hon bara kunde få reda på att allting kommer att lösa sig i en ljus framtid.

Ikväll är en sån kväll.
Jag är sockerabstinent eftersom jag inte ätit socker på tre dagar!
Jag har huvudvärk eftersom jag snart ska ha mens
Jag är allmänt depp eftersom jag inte har något att göra
Jag skulle behöva lite kärlek men vad är kärlek för att citera dileva?
Jag saknar gymnasiet och skolan och längtar efter att flytta och plugga.
Jag trivs på jobbet men inte i Stockholm, storstad är inte min grej alls.
Jag saknar Pontus!

Nej nu får det vara färdiggnällt. Ska borsta tänderna och göra mig i ordning och se mer på TV serier och strunta att leva i den här världen för någon timme.
Det är tur att Tessan kommer i helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar