22 oktober 2010

Från ett snöigt Sthlm till ett soligt Gävle och nästa höst?

Har ett tag kikat runt på utbildningar. Har slitit mitt hår över meritpoäng och undrat om man kan få en utbildning i hur man söker högskola? Har hört att man måste ha fysik C för att komma in där... För det kan ju inte bara vara jag som tycker att det svenska skolsystemet är lite mer avancerat än vad det borde vara. Kan inte bara Björklund göra en lathund åt oss ungdomar där det står hur man ska gå till väga för att få drömutbildningen. Antagligen innefattar det dock att man redan i fosterstadiet vet om man vill bli brandingenjör eller kostymdesigner. Att ändra sig på vägen och att man kanske vill fler än en sak är något Björklund inte tagit med i beräkningen?

Men bort från Björklund och tillbaka till mig. Jag har efter mycket grubblerier /nästan/ kommit fram till var och vad jag vill läsa. Just nu (mina beslut ändrar sig oftare än löpsedlarna om ekonomikrisen) så tror jag att jag vill plugga Juridik. I Umeå... Eller Uppsala, problemet ligger i att jag inte tror att jag kommer komma in i Uppsala och inte är riktigt säker på om jag gillar Uppsalas studieupplägg. Men närhet och möjligheten att då kunna dela lägenhet med världens bästa Pontus väger emot en del och jag kommer säkert hinna ändra mig fem gånger till...

Just nu befinner jag mig dock i Gävle, mamma fyller 50 på måndag så hela familjen ska till Dalarna på SPA så från och med måndag finner ni mig i en pool eller möjligtvis på massagebänken. Det ska bli grymt skönt. Helst efter dagens chock när det låg snö på marken när jag vaknade i sthlm. Inte OK kan jag tycka.

Jag är tillbaka i huvudstaden på tisdag kväll om allt går väl. Och då ska jag börja med min scrapbook. har framkallat en massa kort som blev jättefina och ska se till att få in de i ett album. Tycker att det är så synd att man inte framkallar kort oftare. Känns kul att ha det på print i en bok som man kan ta fram och visa framtida eventuella barn.

Men men nu har jag babblat mer än nog. Ska gå ner och se om det är något vettigt på TV istället...
Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar