26 september 2010

När morgondimman lättar

Igår så begav det sig så att jag åkte till Tyresö med Johanna för att fira lite födelsedagar. Det hela var mycket trevligt och det bjöds på goda drinkar, god mat och en underbar efterrätt. En hel del skratt blev det även under kvällen.

Framåt ett så bestämde vi oss för att åka hem och en plan från SL .se memorerades. Allt flöt på bra tills vi kommer till gullmarsplan där ett högtalar meddelande berättar att tåget är inställt på grund av personalbrist! Vi fick därför planera om och vänta i 15 minuter för att sedan åka till slussen och vänta i 20 minuter för att sedan åka mot fruängen respektive hässelby strand.

02.50 Vanrade jag därför Segeltorps lugna gator. Trött men glad mötte jag en medmänniska sm jag hjälpte hitta rätt. Och även en taxichaufför som gott skrattade åt mitt trötta ansikte och hälsade godmorgon men lite för klämchäck ton.

Väl hemma slog jag på datorn och döm min förvåning om inte Volontär Jimmy var inne och inte kunde sova. Så när min timer på nattlampan slocknade vid halv fyra kände jag att det kanske var dax att sova lite.

I övrigt så är det inte OK att bli väckt av kyrkklockorna 10.30 när man haft föregående äventyr...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar